söndag 17 februari 2013

Nattens väktare

Igår natt var mitt första (vakna) nattpass. Har ju haft vak och sovande jour på tidigare jobb, men aldrig såhär! Det var en väldigt lugn natt, så hade mycket tid på småtimmarna att mest vänta ut tiden och gå på lite ringningar. Och tid att sitta vid datorn och bara vara! Något jag aldrig hinner med hemma... Rätt så skönt, men jag var SÅ trött! Hade ju varit vaken sedan 8 på morgonen. Alltså vaken i 24 timmar när jag kom hem, somnade rätt så fort och sov djuuupt. 

Själva natten var rätt mysig ändå! Att få vara den som kommer med bäcken och smärtlindring i skydd av nattens mörker och få rå om de som sover var liksom lite småtrevligt. Man hinner ju umgås med sina kollegor på ett helt annat sätt också. Kommer man överrens kommer man ju verkligen närmare varandra. Kommer man inte överrens måste det vara skitjobbigt faktiskt. Är det mycket att göra hinner man å andra sidan knappt se varandra! Jag tycker nog allt som allt att det var det behagligaste jobbpasset jag haft på länge. 

Får se hur det går fortsättningsvis! Två nattpass coming up i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar