lördag 2 februari 2013

Blod, svett och trötthet.

Var ner till blodbussen i förra veckan som stod parkerad utanför sjukhuset. Tänkte lämna lite blod om jag får. De tog lite prover, bland annat Hb (blodvärde) och olika smittor. Om jag inte hör nåt särskilt på ca 3 veckor skulle det vara grönt! Blev nyfiken och tog ett kap Hb på jobbet som visade 116... Gränsen går vid 125 där, så det kommer ju inte funka :(
Är ju inte galet lågt, men är ju lite trött och hängig jämt på vintrarna, så en vill ju inte dra till och göra saken värre liksom! Laddade således upp med järntabletter (läs:letade fram de gamla godingarna som fanns kvar från när jag var gravid och var tvungen att äta dem) och inhandlade lite härlig blodpudding! Vilket jag inte direkt älskar, men nu blir väl Hb:et glatt iaf :)

Jag gillar ju att känna mig effektiv och att få saker gjorda, vilket inte alltid händer i mitt liv. Men när det väl gör det känns det så himla BRA! Trött och schleten efter en (tänkte skriva tuff först, men det låter ju så ballt, ska sanningen fram så var det faktiskt en ganska pissig dag, så...) pissig dag på jobbet kom jaghem, leker med Z, tvättar, hänger tvätt, viker tvätt, byter bajsblöja på barnet, städar hela badrummet, duschar och sitter nu här kl 21:30! Är så skönt att få såna trista saker gjorda, skulle ju varit lika trött framför TV'n ändå...

Vägen mot vår och pigghet går inte bara genom effektivitet och blod, tänker jag. Så därför hoppas jag på en solig promenad imorrn. D-vitamin samt motion!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar