fredag 1 mars 2013

Host host och sömn

Igår blev jag hemma med en hostande Z när mannen jobbade. Jag hade också lite feber och allmänt förkyld. NÄR ska förkylningarna ta slut??
Vi var ute lite på morgonen och körde runt i nya vagnen så lillen fick sova. Han sov i 2 timmar (!) så jag fick dricka te och läsa bok, jätteskönt! Jag har börjat komma igen med läsningen. Har verkligen saknat det, men tid ges inte på samma sätt längre! Började läsa Hunger Games igår, mycket bra än så länge!
Sen vill jag läsa Fifty shades of Grey, såklart ;) Ska läsa mer på kvällarna, bättre än tråkiga TV:n iaf.

Jag och Z hade ändå en ganska skön dag och idag mår både barnet och mamman bättre! Vi gick ut och gungade lite på em och han somnade en stund till, sen lagade jag mat och han var faktiskt rätt nöjd hela tiden! Brukar bli mycket gnäll annars.
Vi somnade båda två runt halv nio, och Z brukar jämt vakna runt 4 och gråta efter välling så han kan somna om. Men han somande om utan välling inatt och vaknade först runt 6:30! Då fick han välling och så myste vi en stund till i sängen. Känner mig så utvilad, vilket var länge sen. Nu är jag redo för en jobbhelg!

 En liten sjukling.



Leka, leka, leka. Och läsa bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar