tisdag 19 mars 2013

Sjuklingen börjar bli frisk!

Den lilla sjuka lillkillen börjar äntligen må bättre!
Igår kräktes han inte en enda gång, åt lite pasta till både lunch och middag och det var rikligt med kiss i blöjan, tjohoo! Ingen uttorkad bebis = glada föräldrar.
Och antagligen glad bebis också. Får nog inte kalla han bebis längre nu när han fyllt ett, men han kommer alltid vara min bebis!

Sovande sjukling. 

Vätskeersättning, 5 ml var 5:e min sedan 10 ml var 10:e min i 2 hela dagar, gav äntligen resultat. 

Så härligt att det började vända igår! En vecka har vi dragit med detta, så träligt!! 
Igårkväll fick han liiite välling, och även den fick han behålla, men han hade feber igen igårkväll. 
Nu på morgonen låg den precis under 38, så även där börjar det bli bättre. 
Själv har jag gått runt och mått illa i flera dagar, men det är aldrig nåt som bryter ut, antar att rotaviruset smittar av sig lite på mig med. 

Nu hoppas jag att det fortsätter mot friska, soliga våriga tider! Så trött på vintern och sjukdomar nu! Och på tal om det; så är det ju värsta snöstormen som drar in över Sverige såhär lagom veckan innan påsk. MARS! Det är mars månad!! Nä, fy fan vad vi förtjänar en varm och solig sommar i år!

1 kommentar:

  1. Hoppas han kryar på sig snart! :)
    Mamma får inte bli sjuk nu :)

    SvaraRadera