torsdag 9 januari 2014

En vecka till

Den här veckan var jag egentligen fortsatt ledig, men hoppade in på ett extrapass i tisdags. De ringer ganska ofta från jobbet när någon är sjuk... För det finns liksom ingen extrapersonal, det är ofta ordinarie personal måste komma och täcka upp! Vi har ju ett bemanningsteam på sjukhus, men de är ju såklart uppbokade. Ibland känns det väldigt tröttsamt och tråkigt att få de där samtalen när man egentligen ska få vara ledig! Jag blir ofta nervös när telefonen ringer och det "Blocked"... Men förstår ju att det är svårt för cheferna med, de har ju liksom inte så mycket val.
Jag har ändå fått varit väldigt mycket ledig kring jul- och nyårshelgerna. Just nyår jobbade jag ju, men dagarna omkring var det mycket ledigt, väldigt, väldigt skönt! Och välbehövligt, med tanke på C's föräldrar som var här i vår lilla tvåa en hel vecka runt jul, och allt som varit...

Nu är det ju snart mitten på januari till och med, vilket jag tycker är rätt härligt, för denna månad brukar va lite trist. Julen packas ned, vädret är trist, och vintern har flera månader kvar. För en gångs skull längtar jag efter snö, det skulle liksom liva upp lite, göra det hela lite ljusare..! Vi var på väg att få besök från Grekland också... Vi försökte snällt men bestämt avstyra detta då (åtminstonde jag) kände att vi varken hinner, orkar eller kan vara nån slags Sthlms-guide just nu! Men framförallt dålig tajming, hoppas hon förstår..!

Chris åker troligtvis till Toronto i slutet av februari. Då är det mycket han ska fixa och rodda med innan i hemmet och även andra logistiska saker! Så skönt att få all tid vi har till OSS.

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar