måndag 16 juli 2012

No 1

Första inlägget på nya bloggen. Får se hur, när och var jag kommer ha möjlighet att skriva!
Titeln på bloggen valde jag med tanke på hur jag tänker på mig själv. I första rummet är jag Z's mamma. Det är det jag gör just nu, mest, är mamma. Det mesta jag tänker på, googlar, läser om och pratar om, är föräldraskap, uppfostran, hur och när man ska göra vissa saker som gäller barn. Är väl naturligt att det blir så, åtminstone med sitt första barn.
Efter morsa-rollen är jag absolut fortfarande Sara och kvinna. Fjantig, rolig, surig, och allt annat man skulle vilja kalla mig. Sara längtar efter att få känna mig mer som Sara. Kunna impuls-hänga med kompisar och dricka öl en fredagkväll. Eller ha impuls-sex med sin man.
Sedan är jag ju människa också. Sårbar och full av känslor som Mia Skäringer uttrycker det. "För morsor är väl också människor eller?"

Sådär har vi väl min blogg i ett nötskal. Vad som kommer skrivas, ventileras och tas upp här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar